سه شنبه، 29 اسفند 1402
Tuesday, March 19, 2024
 
امضاء قرارداد طراحی اولین و بزرگ‌ترین شهر بار کشور
3:9 - 1396/5/17

قرارداد طراحی جامع شهر بار (لجستیک) شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان و مدیران شهر فرودگاهی، شرکت ADI به‌عنوان مجری و شرکت ناکو به‌ عنوان مشاور مادر در تهران امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی و عضو هیات ‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، درباره این قرارداد گفت: «توسعه لجستیک در واقع به معنی توسعه کشور است و عنصری اساسی برای این منظور به شمار می‌رود. ما در این قرارداد از ظرفیت‌های شرکتی که در غرب آسیا موفق عمل کرده بهره می‌بریم و اگر موفق به گرفتن ایده‌های جدید و صحیح از آن‌ها شویم، خیلی فراتر از آن چیزی که در قالب این قرارداد هزینه می‌کنیم، بهره‌مند خواهیم شد. این هدفی است که بابتش مذاکره و حرکت کرده‌ایم.

حسین تاجیک در خصوص برنامه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای مدیریت این پروژه ادامه داد: «ما کاملاً همگام و فعال با طراح این پروژه پیش خواهیم رفت و با آغاز به کار آن‌ها، تیمی تخصصی از کارشناسان خبره، در کنارشان خواهیم داشت. برای موفقیت کار این مشاور انتقال اطلاعات صحیح و انتقال اهداف بالادستی IKAC خیلی مهم است و ما فکر می‌کنیم که این پکیجی نیست که مشاور در دفتر خود بنشیند یک طرح بزند و در انتهای قرارداد یک زونکن به ما تحویل دهد. تیم ما کاملاً درگیر کار شده و قدم ‌به‌ قدم با آن‌ها حرکت خواهیم کرد تا خروجی‌هایی عملیاتی داشته باشیم.

او تاکید کرد که این پروژه با قراردادی که سال گذشته با شرکت ناکو منعقد شده تداخلی ندارد و شرکت‌ها در دو سطح متفاوت اما با یک فصل مشترک فعال خواهند بود، به این معنی که در یک‌جا انتقال اطلاعات خواهند داشت اما در این پروژه در خصوص جزئیات، توسعه‌ یافته‌تر عمل خواهد شد.

معاونت سرمایه‌گذاری و اقتصادی شهر فرودگاهی در مورد ارتباط این پروژه با سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نیز گفت: «بر اساس آمار اهمیت لجستیک را این‌طور عنوان می‌کنند که جابجایی هر 100 هزار تن بار در فرودگاه، معادل یک میلیون نفر مسافر ارزش ‌افزوده برای کشور ایجاد می‌کند. از جهتی دیگر، ما در منطقه‌ای قرار داریم که یک بازار با ارزش حدود ۴۰۰ میلیون نفری در اطراف کشور است که ما متاسفانه تا به امروز به دلیل کوتاهی در تشخیص اولویت‌ها و تصمیم‌گیری به‌ موقع از یک‌سو و تحمیل برخی از مسائل از بیرون کشور از سوی دیگر، از این پتانسیل به‌ طور مؤثر استفاده نکرده‌ایم و در امر لجستیک موفق نبوده‌ایم. کشورهای هم‌جوار از جمله همسایگان شمالی ما، محتاج قسمتی از تولیدات کشور ما هستند که به ‌طور یقین با به‌ کارگیری ظرفیت‌های موجود در قالب این قرارداد موفق خواهیم بود در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام‌های مؤثری برداریم و در بروز بخشی از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های نهفته کشور سهم بسزایی داشته باشیم».

در خلال این جلسه و بعد از امضاء این قرارداد، Jean J.Godart از مدیران شرکت ADI، درباره این قرارداد گفت: «در چند کلمه باید بگویم که این پروژه تمرکزش بر روی لجستیک است و من فکر می‌کنم این راهی به‌ سوی موفقیت است. همگان آگاه هستند که عامل سازمان‌دهنده و فروش در کلیه امور اقتصادی چه داخلی و چه بین‌المللی چیزی نیست به‌ جز لجستیک و چنانچه این پروژه به‌ خوبی پیش برود می‌تواند گامی بزرگ برای کشور ایران باشد».

او همچنین خطاب به مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: «ما در این پروژه به همان شیوه درست و حرفه‌ای که همیشه و همواره با شرکایمان داشته‌ایم، با شما همکاری خواهیم داشت. حتی اگر در ابتدای راه برخی اختلاف‌نظرها هم وجود داشته باشد، من ایمان دارم که ما این کار را در قالب یک تیم به‌ خوبی به انجام خواهیم رساند. من و همکارانم به یک همگرایی و انجام یک پروژه خوب در ایران می‌اندیشم».

بعد از معرفی «منطقه آزاد» شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و گذراندن مراحل قانونی و اجرایی شدن عملیات آن، یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که می‌بایست انجام شود، ایجاد شهر لجستیک است. شهری که علاوه بر بازار محلی تهران و بازار داخلی کشورمان، می‌تواند یکی از نقاط اتصال شرق، غرب، شمال و جنوب تلقی شود، عملیاتی که چه به‌ صورت هوایی انجام شود و چه به‌ صورت ترکیبی از ریل و جاده، با تمهیدات اتخاذشده، نقش بسیار مهمی را در منطقه، اقتصاد کشور، اشتغال‌زایی و در نهایت در تولید ناخالص ما ایفا خواهد کرد.

در همین راستا قرارداد طراحی اولین و بزرگ‌ترین شهر بار کشور با یکی از مشاوران طراز اول اروپایی در این حوزه بسته شده است که از فردای امضاء و با طی روند مربوط به ارائه تضامین از سوی مشاور و پرداخت اولیه، اجرایی خواهد بود و نتایج آن از دو تا سه ماه آینده در اختیار مشاور مادر قرار خواهد گرفت و فاز اولان حداکثر تا آخر سال جاری، قرارداد طراحی و مطالعات شهر لجستیک به پایان خواهد رسید.

منبع: /ikia.airport.ir/IKAC


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست