سه شنبه، 29 اسفند 1402
Tuesday, March 19, 2024
 
فرودگاه امام خمینی (ره)
3:14 - 1396/4/12

پیش نویس طرح جامع فرودگاه در سال 1354 تهیه و در سال 1356 موافقت اصولی با آن به عمل آمد و مقدمات اجرائی آن آغاز گردید، پس از توقف چند ساله مصادف با جنگ تحمیلی، مجدداً در اسفند 1369 فعالیت در این زمینه به صورت عملی شروع شده و با تجدید نظر در طرح جامع و تصویب آن توسط وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان هواپیمائی کشوری وقت، عملیات طراحی و اجرایی ادامه یافت. در سال 1381 فرودگاه مذکور برای تمام پروازهای بین المللی و جابجایی مسافران در سال برنامه ریزی شد.

فرودگاه امام خمینی (ره) اولین فرودگاه ایران است که به شبیه ‌ساز برج مراقبت پرواز مجهز می‌ باشد که در سال 1393 توسط یک گروه دانش بنیان ایرانی «گروه فراز» و با هدف آموزش پرسنل برج مراقبت پرواز طراحی گردیده است. با استفاده از این سیستم اولین دوره بین ‌المللی آموزشی تخصصی برج مراقبت برای کنترلرهای برج مراقبت کشور سوریه برگزار گردید.

موقعیت فرودگاه

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در ۳۰ کیلومتری جنوب تهران میان بزرگراه تهران- قم و بزرگراه تهران- ساوه و در یک سایت ۱۴ هزار هکتاری قرار گرفته‌ است. این فرودگاه بعنوان جایگزین فرودگاه بین‌المللی مهر آباد طراحی گردید که اکنون در داخل بافت شهر تهران قرار گرفته است.

منبع: /ikia.airport.ir/IKAC


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست