جمعه، 10 فروردین 1403
Friday, March 29, 2024
 
شرکت هواپیمایی کیش ایر
12:1 - 1396/3/9

شرکت هواپیمایی کیش ایر با هدف توسعه فعالیت های جزیره کیش، از طریق برقراری ارتباط با مراکز استان های کشور و اتصال به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد.  این شرکت هواپیمایی پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خود را از خردادماه همان سال با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرد.

پس از طی دوره تاسیس و راه اندازی، از اواخر سال ۱۳۷۲ و با تغییر مدیریت شرکت، دوران سازندگی هواپیمایی کیش ایر آغاز شد. بکارگیری متخصصان کارآزموده و رعایت اصل صرفه جویی و فعالیت مداوم سبب شد تا کیش ایر (Kish Air) در مدت زمان کوتاهی ضمن رفع مشکلات، به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه بازرگانی، عملیات، فنی خدمات فرودگاهی و پشتیبانی دست یابد که تحقق چنین اموری، بستر مناسبی را برای موفقیت های بعدی فراهم ساخت. همزمان با گذراندن موفقیت آمیز دو دوره مقدماتی، دوره سوم به نام مرحله بازنگری و شکوفایی، از اواخر سال ۱۳۷۶ و با تغییر مجدد مدیریت آغاز شد.

کیش ایر در این زمان، ۱۰ فروند هواپیمای اجاره ای شامل هواپیمای یاک ۴۰ و توپولوف ۱۵۴ در اختیار داشت که با تغییر سیاست های ارزی بانک مرکزی، عدم واگذاری ارز دولتی و افزایش نرخ ارز برای شرکت های هواپیمایی امکان نگهداری و انجام حداقل ساعت پرواز تعیین شده برای آنها عملی نبود. لذا به منظور پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی، تعداد هواپیماهای اجاره ای کاهش و در عوض، ساعت پرواز هواپیماهای باقی مانده افزایش یافت. از این مرحله می توان به عنوان آغاز دوره چهارم، یعنی اتخاذ استراتژی نوینی برای خروج از بحران مربوطه یاد کرد.

فشارهای ناشی از نرخ بالای اجاره بها با تغییر نرخ ارز سبب شد تفکر خرید هواپیما در کیش ایر بیش از پیش دنبال شود. افق بلند هواپیمایی Kish Air در جهت استقلال کامل،کارآفرینی و ارتقاء ایمنی از دیگر شاخص هایی بود که کیش ایر را به خرید هواپیما، استفاده از خدمه پروازی ایرانی  بجای خدمه پروازی خارجی و انجام امور مهندسی تعمیرات در داخل تشویق می کرد. این امر اگرچه وقت گیر، پرهزینه و پرزحمت بود؛ ولی نتیجه مثبت در ابعاد مختلف، بویژه اقتصادی برای شرکت، سازمان منطقه آزاد کیش و کشور در برداشت.

اکنون نیز در مرحله پنجم از تاریخچه هواپیمایی کیش ایر، مدیریت شرکت توانسته است سیاست استراتژی نوین خود را به مرز بلوغ برساند که ثمره آن را می توان افزایش ناوگان ملکی و نیز جایگزینی هواپیماهای غربی بجای هواپیماهای شرقی دانست و در حال حاضر شرکت هواپیمایی کیش ایر دارای دو فروند هواپیمای ایرباس A320، هفت فروند هواپیمای بوئینگ MD و سه فروند هواپیمای فوکر 100 می‌باشد و به زودی شاهد ورود هواپیماهای پهن پیکر بیشتری به ناوگان کیش ایر خواهیم بود که این نیز در راستای رضایتمندی و تحقق خواسته های مسافران ضورت پذیرفته است.

شرکت هواپیمایی کیش ایر در حال حاضر، با تمام خصوصیات و استانداردهای لازم بین المللی، یکی از شرکت های عضو  IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA است.

پرسنل و متخصصان هواپیمایی کیش ایر، با آگاهی از نقش آفرینی خویش در ارائه خدمات به مشتریان، تمایل جدی خود را در راه رسیدن به اهداف عالی شرکت به کار گرفته و توانسته اند در گام نخست، محیطی صمیمی و دوستانه را برای خود و به تبع آن در گام بعدی، جلب رضایت مسافران را حاصل کنند.

منبع: www.kishairlines.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست