شنبه، 8 اردیبهشت 1403
Saturday, April 27, 2024
 
قرارداد خرید ۲۰ فرورند هواپیمای ATR توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر نهایی شد
3:32 - 1396/4/31

 با پایان یافتن مذاکرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و شرکت هواپیما سازی ATR سرانجام در روز بیست و چهارم فروردین ماه امسال قرارداد خرید هواپیماهای ATR72-600 با حضور مدیران شرکت هواپیمایی ایران ایر و مقامات شرکت هواپیماسازی فرانسوی- ایتالیایی ATR در شرکت هما به امضا رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی هما در راستای توسعه ناوگان و گسترش پروازهای استانی و فعال نمودن فرودگاه‌های شهرهای کوچک و استان‌های همجوار تفاهم‌نامه خرید 20 فروند هواپیمای ATR بین مسئولان شرکت هواپیمایی هما (ایران ایر) و کمپانی هواپیماسازی  ATR در 12 بهمن سال 1394 به امضا رسید. پس از آن مذاکرات برای انجام سفارشات شرکت هما بین طرفین قرارداد آغاز شد. در مهر ماه سال 1395 به منظور آشنایی متخصصان قسمت های فنی و مهندسی، عملیات پرواز، خدمات پرواز، کیترینگ، بازرگانی و خدمات فرودگاهی برای ارزیابی قابلیت‌ها و امکانات این هواپیما، یک فروند از نمونه هواپیمای مورد سفارش هواپیمایی هما برای انجام پرواز نمایشی وارد فضای ایران شد و در روزهای چهارم و پنجم مهر ماه در مسیرهای متفاوت پروازهای نمایشی انجام داد. پس از آن زمان تا کنون مذاکرات لازم فی ما بین کارشناسان و مسوولان ایران ایر و کارشناسان و مسئولان کمپانی ATR در مورد مباحث فی ما بین بخصوص تامین قطعات و خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های لازم ادامه یافت و در نهایت پس از توافقات، قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR از شرکت ایتالیایی-فرانسوی بطور رسمی در بیست و چهارم فروردین ماه سال جاری به امضاء مدیران عامل دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و ATR رسید.

شرکت هواپیمایی ایران ایر به طور همزمان در کنار برنامه‌ریزی برای خرید هواپیماهای غول پیکر به منظور افزایش توان فرودگاه‌های شهرهای کوچک در مناطق کم برخوردار اقدام به خرید هواپیمای ATR نمود.

شایان ذکر است کارخانه هواپیماسازی ATR در حال حاضر 220 فروند هواپیما در دست سفارش دارد و تاکنون بیش از 1361 هواپیما تحویل داده است و سهم بازار این کارخانه از هواپیمای ATR72 -600 بیش از 65 درصد می‌باشد که از سال 2011 میلادی تحویل شرکت‌های متقاضی این نوع هواپیما شده است. هم اکنون 190 شرکت هواپیمایی در جهان از هواپیماهای ساخت این کارخانه استفاده می کنند.

منبع: www.iranair.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست