دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
Monday, May 6, 2024
 
ترمینال های فرودگاه بین المللی امام خمینی
3:23 - 1396/4/13

ترمینال ۱

نخستین و تاکنون تنها ترمینال فعال فرودگاه بین المللی امام خمینی، ترمینال ۱ است که سالیانه مجموعا ۶٫۵ میلیون مسافر و ۱۲۰٬۰۰۰ تُن بار از این فرودگاه جابه‌جا می‌شود. در سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۷ میلیون مسافر از این ترمینال جابه‌جا شده‌اند و انتظار می‌رود که این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۱۰ میلیون مسافر افزایش یابد.

  • ترمینال ۲ (ترمینال سلام)

دومین ترمینال فرودگاه امام خمینی، ترمینال سلام نام دارد که اکنون در حال ساخت است و ظرفیت پذیرش ۵ میلیون مسافر در سال را دارد. قرار بود این ترمینال در ژوئن ۲۰۱۶ قابل استفاده باشد ولی مشکلات مالی افتتاح آن را تا ماه مه ۲۰۱۷ به تعویق انداخت. هر چند که این ترمینال قرار بود صرفا برای پروازهای حج استفاده شود، ولی به ‌گفته عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی، از این ترمینال برای همه پروازها استفاده خواهد شد.

  • ترمینال ۳ (ترمینال ایران‌شهر)

ترمینال سوم که ترمینال ایرانشهر نامیده می‌شود، در حال حاضر در مرحله مطالعاتی قرار دارد و قرار است شرکتی هلندی کار ساخت آن را انجام دهد. این ترمینال توانایی پذیرش ۲۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت و انتظار می‌رود با افتتاح این ترمینال، ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فرودگاه بین المللی امام خمینی به ۳۰ میلیون نفر در سال افزایش یابد.

منبع: /ikia.airport.ir/IKAC


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست