سه شنبه، 28 فروردین 1403
Tuesday, April 16, 2024
 
اجرای پروژه نورپردازی سه‌ بعدی در تخت‌ جمشید با مشارکت یک شرکت اتریشی بررسی شد
16:42 - 1397/3/8

اجرای نورپردازی سه‌ بعدی (تری‌دی مپینگ) در مجموعه فرهنگی‌تاریخی تخت‌ جمشید با مشارکت یک شرکت اتریشی در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری بررسی شد.

نمایندگانی از شرکت توسعه گردشگری ایران به‌ همراه یک شرکت اتریشی (تحت سرپرستی انجمن دوستی ایران و اتریش)، با علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار کردند.

در این دیدار که محمدحسن طالبیان معاون میراث ‌فرهنگی کشور نیز حضور داشت، ضمن بررسی سوابق و تجربیات این شرکت اتریشی در خصوص اجرای تری‌دی مپینگ در اماکن تاریخی و موزه‌ها، درباره اجرای این کار خلاقانه و هنری در مجموعه تخت جمشید مذاکره شد.

رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی و گردشگری نیز با استقبال از اجرای کارهای خلاقانه در موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی به تشریح اهمیت این‌گونه اقدامات پرداخت و گفت: «اجرای این‌گونه طرح‌ها می‌تواند به زیباسازی هرچه بیشتر بنای موزه‌ها و نیز معرفی آن‌ها به علاقه‌مندان کمک کند و طرح پیشنهادی این شرکت نیز برای اجرا باید مورد بررسی قرار گیرد.»

معاون رئیس جمهوری به احداث باغ ‌موزه دفاع مقدس در تهران اشاره کرد و گفت: «درخواست من از شما این است که حتما از این موزه بازدید کنید. در این موزه رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس به ‌خوبی به ‌نمایش گذاشته شده است که در اجرای این پروژه نیز از فناوری‌های نوین و کارهای خلاقانه بهره برده شده است.»

او گفت: «در این موزه هدف ما نشان دادن سلاح و تجهیزات جنگی نبود، بلکه می‌خواستیم رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و پایمردی مردم ایران را به ‌صورت مفهومی و معنایی بیان کنیم. از این رو از فناوری نور و صدا استفاده کرده‌ایم که مورد توجه علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان واقع شده است.»

مونسان خاطر نشان کرد: «البته اجرای این پروژه به شش سال قبل باز‌می‌گردد و اگر با هیات اتریشی برای اجرای نورپردازی سه ‌بعدی و ... به نتیجه برسیم، این شرکت باید سطح طراحی‌های خود را افزایش دهد.»

در این نشست همچنین در خصوص خدمات گردشگری و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری از سوی این شرکت اتریشی و شرکت توسعه گردشگری ایران تبادل نظر شد.

منبع: www.ichto.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست