شنبه، 1 اردیبهشت 1403
Saturday, April 20, 2024
 
فراهانی مدیر ایمنی فرودگاه مهرآباد شد
15:16 - 1397/3/8

در فرودگاه‌ها، ما مسئول جان و ایمنی مردم هستیم و باید تلاش نمائیم در محیط فرودگاه از زمانی که مسافر وارد فرودگاه می‌شود تا زمانی که سوار هواپیما می شود و پرواز می‌کند نکات ایمنی را رعایت نموده و زمینه برقرای پروازی ایمن و استاندارد با سفری خوب و به یاد ماندنی را برای مسافرین و مراجعین ایجاد نمائیم.

به‌ گزارش روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، مراسم تودیع و معارفه مدیر ایمنی فرودگاه مهرآباد روز 6 خرداد با حضور صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، الهی‌نیا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوائی ایران و معاونین و روسای ادارات فرودگاه مهرآباد برگزار گردید.

در این مراسم نفری‌پور جای خود را به هادی عزیزآبادی فراهانی می‌دهد تا برای برقرای ایمنی در فرودگاه مهرآباد تلاش نماید. فراهانی پیش از این، رئیس اداره ایمنی و آتش‌نشانی بوده است.

باید یک مدیریت ایمنی پایدار و متخصص و کارامد برقرار گردد.

در ابلاغ مدیر ایمنی، مدیرکل فرودگاه بر اجرای موارد ذیل تاکید می‌نماید: مدیر ایمنی ضروریست وفق الزامات سازمان جهانی ایكائو ضمیمه 19 و سند 98589 و درچهارچوب سیاست‌ها و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی كشوری، وظایف محوله را با الویت موارد زیر به انجام رساند:

  • برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر استقرار، اجرا، استمرار و توسعه پایدار سامانه مدیریت ایمن در حوزه‌های مختلف فرودگاهی
  • برنامه‌ریزی و اعمال نظارت بر اجرای اصلاحی ایمنی و ارزیابی اثربخشی آنها
  • استقرار سامانه مدیریت ایمنی فرودگاه و آموزش‌های مربوطه
  • ارائه گزارش‌های منظم و دوره‌ای در خصوص عملکرد سامانه مدیریت ایمنی
  • برنامه‌ریزی جهت ایجاد بانک اطلاعات گزارش خطرات هوانوردی و فرودگاهی و به روزرسانی سیستم یکپارچه ایمنی و نظارت بر نگهداری منظم سوابق و مستندات ایمنی
  • برنامه‌ریزی و اجرای بازرسی‌های موردی، ممیزی‌ها و تفحص در حوزه‌های ذیربط از منظر ایمنی
  • ایجاد و ارتقا فرهنگ ایمنی در فرودگاه
  • برگزاری مانورهای دوره‌ای کوتاه مدت، محدود و دو سالانه (کامل) طرح اضطراری جهت مقابله با شرایط خاص و اضطراری فرودگاه

ایشان علاوه بر موارد ذکر شده در ابلاغ مدیر ایمنی بر اجرای مانور طرح اضطراری فرودگاه و همچنین نظارت مستمر بر پروژه  نصب 6 دستگاه ایربریج در فرودگاه مهرآباد را اهم اقدامات در سال 97 برای مدیر ایمنی معرفی نمود.

صفی‌نیا از تلاش و پی‌گیری‌های مستمر نفری‌پور در طول تصدی این پست تشکر و قدردانی نمود و گفت فرآیند رعایت ایمنی و شناسایی موارد نقص ایمنی در مهرآباد به خاطر شرایط خاص این فرودگاه ویژه می‌باشد و باید یک مدیریت ایمنی پایدار و متخصص و کارامد برقرار گردد.

صفی‌نیا  گفت: مدیریت ایمنی در فرودگاه پرترافیکی چون مهرآباد تلاشی مضاعف و هوشیاری و تخصص و همچنین آگاهی به اقدامات فرودگاهی و آشنایی با سطوح پروازی و تعامل و همکاری با سایر واحدهای خدمت‌رسان را می‌طلبد که خوشبختانه تمام موارد ذکر شده را در خصوصیات اخلاقی هادی فراهانی سراغ دارم و ایشان باید اقدامات اصلاحی پیشگیرانه و موازی با استانداردهای روز فرودگاهی را سرلوحه اقدامات مدیریت ایمنی قرار دهد.

مهرآبادی‌ها در همه زمان‌ها و در همه موقعیت‌های شغلی نمونه و زبانزد می‌باشند.

الهی‌نیا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه تودیع و معارفه گفت: هر شروعی یک پایان دارد اما باید پایان آن یک پایان راضی کننده و دلنشین باشد و این برای مدیر ایمنی فرودگاه یک پایان خوش است و ما در اینجا از ایشان تشکر می‌نمائیم.

ایشان تاکید نمود ما به دنبال ایمنی نیستیم بلکه هدف ما برقرای مدیریت ایمنی است چون زمان برای ایمنی پایان‌ناپذیر نیست بلکه دائمی می‌باشد. خصوصا در فرودگاهی مانند مهرآباد، اما خوشبختانه این فرودگاه همواره از نیروهای متعهد و متخصص و همچنین نخبه برخوردار است که هر کدام از این همکاران می‌توانند کلاس درس و تجربه‌ایی گرانبها  برای فرودگاه‌های دیگر باشند.

ایشان تاکید نمود: ایکائو اصل تعریف ایمنی را عوامل سازمانی می‌داند و باید همه بخش‌های فرودگاهی با مدیر ایمنی تعامل و همکاری نمایند و مدیر ایمنی به منزله یک مشاور امین برای مدیر فرودگاه می‌باشد که باید تصمیم‌سازی کند تا مدیر بتواند راحت تصمیم‌گیری نماید و تعامل با همه عوامل فرودگاهی را برای اجرای ایمنی و عدم تداخل در اجرای استورالعمل‌ها به کار بندد.

فراهانی مدیر ایمنی جدید فرودگاه گفت: باید در حوزه ایمنی به یک زبان مشترک هوانوردی برسیم و این امر محقق نمی‌گردد مگر اینکه در بخش آموزش اقدامات قابل توجه انجام و در این رابطه فرهنگ سازی شود و همچنین در شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها با تعامل و همکاری اقدام گردد.

نفری‌پور هم با ارائه گزارشات در حوزه ایمنی به اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره نمود و گفت برقراری خط hot hine، پیگیری فرکانس هرمز، برخورد با پرندگان bird strik، تهیه سناریو و دستورالعمل طرح اضطراری فرودگاه مهرآباد از اهم اقدامات ایمنی ایشان بوده است.

سپس در پایان مراسم از نفری‌پور و تلاش‌های ایشان در خصوص پیاده‌سازی ایمنی و استاندارد ایمنی تشکر و قدردانی شد و هادی فراهانی به عنوان مدیر ایمنی جدید فرودگاه مهرآباد معرفی گردید.

منبع: mehrabad.airport.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست