جمعه، 10 فروردین 1403
Friday, March 29, 2024
 
ورورد هواپیماهای جدید به ایران متوقف نمی‌شود
16:17 - 1397/2/22

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است که با توجه به باقی ماندن اروپایی‌ها در برجام و زمانی که شرکت ایرباس برای بررسی شرایط درخواست داده، اظهارنظر قطعی درباره سرنوشت قرارداد هواپیماهای برجامی زود است ولی نمی‌توان گفت که با خروج آمریکا از برجام، ورود هواپیماهای جدید به ایران متوقف خواهد شد.

مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایالت متحده رسما اعلام کرد که از برجام خارج خواهد شد، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز رویکردها و برنامه‌های خود را بر این اساس تنظیم خواهند کرد. همان طور که صنعت هواپیمایی ایران در طول چهار دهه گذشته با وجود تمام تحریم‌ها به حیات خود ادامه داده، از این پس نیز شرکت‌های ایرانی حرکت‌شان را متوقف نخواهند کرد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود آنکه ما تحریم بودیم، توانستیم تعداد هواپیماهای خود را ۱۲ برابر کنیم. از این رو نمی‌توان اعلام کرد که با خروج آمریکا از برجام، ورود هواپیماهای جدید به ایران متوقف خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ایرباس و بوئینگ باید خودشان شرایط فروش هواپیما به ایران را بار دیگر بررسی کنند، تصریح کرد: با وجود آنکه ما در جزئیات قراردادها میان طرفین نیستیم، اما این موضوع مشخص است که دو طرف تعهداتی به یکدیگر دارند و باید دید که در آینده این تعهدات چگونه اجرایی می‌شود؛ هر چند با خروج آمریکا اجرای این قراردادها دشوار خواهد شد، اما باید دید که به طور خاص ایرباس به عنوان یک شرکت اروپایی در نهایت به چه ارزیابی در این رابطه می‌رسد.

اسعدی سامانی با اشاره به توافقات اخیر شرکت‌های ایرانی با هواپیماساز سوخوی روسیه گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ایرلاین‌های ما برنامه‌های مختلفی برای توسعه ناوگان خود دارند. حتی در صورتی که مشکلاتی بزرگ در جریان قراردادها به وجود بیاید نیز باز هم ما می‌توانیم با طرح‌های جدید، توسعه و تجهیز ناوگان خود را ادامه دهیم.

منبع: www.aira.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست