جمعه، 10 فروردین 1403
Friday, March 29, 2024
 
جهش در توسعه زیرساخت‌های هوانوردی در فرودگاه مهرآباد
17:14 - 1397/2/11

بهسازی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های هوانوردی در فرودگاه مهرآباد در سال 97 از ساختمان برج مراقبت، مرکز کنترل، نشست و برخاست هواپیماها با تجهیز و نوسازی برج مراقبت شروع می‌شود.

صفی‌نیا مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از تحقق وعده‌هایش در سال 97 خبر داد و گفت: اینکه تکمیل زیرساخت‌های عملیاتی فرودگاهی را در راس برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های خود قرار داده‌ایم و گام اول ما در سال 97 توسعه، بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های عملیاتی می‌باشد که به زودی این مهم با بهینه‌سازی و نوسازی ساختمان تکنیکال بلاک مهرآباد محقق می‌گردد.

ایشان تاکید نمود با انجام این پروژه و تکمیل زیرساخت‌ها و سیستم‌های نظارتی و ارتباطی و همچنین بهسازی ساختمان برج مراقبت مهرآباد، می‌توانیم بستر را در جهت ایجاد ظرفیت مضاعف و شرایط بهتر برای ارائه خدمات  باکیفیت بهبود ببخشیم و همچنین محیط کار مناسب و ایمن برای همکاران برج و کنترلرهای مراقبت پرواز مهیا سازیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  پروژه بهسازی و نوسازی ساختمان برج مراقبت همراه با تجهیزات ارتباطی آن در دست اقدام می‌باشد گفت: این مهم تاثیر بسزایی در نشست و برخاست هواپیماها و همچنین جابجایی مسافران با خدماتی با کیفیت بیشتر جهت افزایش ظرفیت اعزام و پذیرش دارد.

 ایشان گفت: طی سال‌های گذشته اقداماتی در جهت بهبود شرایط حوزه عملیات هوانوردی مهرآباد به شرخ ذیل صورت گرفته که می‌توان از اهم آنها به:

توسعه منابع انسانی، پروژه بروزرسانی مجدد اطلاعات DMS اتوماسیون و رادار ریتیون، طراحی و اجرای سامانه ارسال خودکار طرح پرواز FPL، همچنین طراحی و اجرای سامانه اعلام شماره موقعیت پارک هواپیما (stand) قبل از فرود در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد که موجب کاهش تردد در ایرساید و ارائه سرویس مطلوب به شرکت‌های هواپیمائی توسط هندلینگ کننده‌ها می‌شود. همچنین افزایش ظرفیت پارک هواپیما به تعداد 13 موقعیت پارک و در بخش‌های مهم حوزه عملیات هوانوردی هدایت پروژه‌ها، بهسازی باند 29 چپ و اجرای عملیات بهسازی باند 29  راست و تدوین برنامه زمانبندی اجرا و نظارت بر رنگ‌آمیزی و خط‌کشی سطوح پروازی  و نظارت بر تردد و جلوگیری از خطای ترافیکی در سطوح پروازی را نام برد.

صفی‌نیا بیان نمود همانطور که قبلا اشاره نموده‌ام: ساختمان backup تکنیکال بلاک مهرآباد همزمان با مطالعات و برنامه‌ریزی ترمینال 80 هزار مترمربعی باید در دستور کار این اداره کل قرار بگیرد.

صفی‌نیا با بیان تعداد مسافران فرودگاه مهرآباد که در سال 96 تقریبا به بیش از 17 میلیون نفر رسیده است، گفت: با این رشد مسافر، مهرآباد باید در مسیر ارتقا خدمات و تجهیز و بروزرسانی زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی قرار بگیرد و یکی از این زیرساخت‌های مهم و تاثیرگذار مطالعه و برنامه‌ریزی برای بهسازی و تجهیز زیرساخت‌های عملیاتی خصوصا ساختمان برج مراقبت می‌باشد.

ایشان گفت با توجه به عمر طولانی ساختمان برج کنونی و نیاز به بازسازی و نوسازی این ساختمان در اردیبهشت ماه سال 97 مطالعات این پروژه تکمیل و استارت اجرای این پروژه زده می‌شود و علاوه بر نیاز  این ساختمان در حوزه پدافند غیرعامل، در حوزه استاندارد سازی و ایمن سازی پروازها با این حجم مسافر و پرواز و همچنان هدایت پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد این مهم اقدام می‌گردد.

ایشان با توجه به حساسیت برج مراقبت برای عملیاتی نگه داشتن فرودگاه گفت: زمان اجرای این پروژه مهم و باید بر اساس زمانبندی تعیین شده انجام گردد زیرا حساسیت زمان برای انجام پروژه نه قابل اقماض و نه قابل تغییر و افزایش است و انشالله با تعامل و همکاری این پروژه در زمان مقرر تحویل داده می‌شود.

منبع: mehrabad.airport.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست