پنجشنبه، 9 فروردین 1403
Thursday, March 28, 2024
 
مجوز 9 دفتر خدمات مسافرت هوایی لغو و 20 دفتر تعلیق شد
13:46 - 1397/2/11

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌ها، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز 9 دفتر و تعلیق 20 دفتر خدمات مسافرت هوایی در فروردین ماه جاری خبر داد.

علی اصغر باریكانی با اشاره به لغو مجوز 9 دفتر و تعلیق 20 دفتر خدمات مسافرت هوایی در فروردین ماه جاری گفت: در بازرسی‌های مستمر و موردی كارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شركت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهران و شهرستان‌ها مواردی از جمله تخلفات آئین‌نامه‌ای، گرانفروشی، عدم تمدید ضمانت‌نامه، عدم احراز شرایط راه‌اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهمتر عدم توجه به اخطارها و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی كشوری محرز شد.

وی به راه‌اندازی سامانه ثبت نام و صدور مجوز صلاحیت فعالیت در زمینه فروش بلیط الكترونیكی اشاره كرد و افزود: با راه‌اندازی سامانه مذكور 278 مورد ثبت نام انجام شده و تاكنون تعداد 78 مورد از درخواست متقاضیان بررسی و موافقت اصولی صادر و از این تعداد 13 مورد مجوز صلاحیت فعالیت در زمینه الكترونیكی دریافت كرده‌اند.

باریكانی با بیان اینكه 32 مورد دیگر از موافقت اصولی‌های صادر شده تا پایان اردیبهشت ماه مجوز بهره‌برداری دریافت خواهند كرد گفت: سازمان هواپیمایی كشوری سامانه‌های الكترونیكی دارای مجوز از این سازمان را از منابع معتبر برای عرضه بلیط هواپیما دانسته و خرید بلیط هواپیما را برای مسافران این بخش از این منابع توصیه می‌كند.

گفتنی است؛ دفاتری كه قصد فعالیت در زمینه فروش بلیط الكترونیكی را دارند با مراجعه به سایت سازمان به آدرس www.cao.ir سامانه دفاتر فروش بلیط الكترونیكی نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

منبع: www.cao.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست