سه شنبه، 29 اسفند 1402
Tuesday, March 19, 2024
 
طراحی و ساخت اولین آزمایشگر ارابه‌های فرود در هما
13:39 - 1397/2/3

طراحی و ساخت نخستین آزمایشگر ارابه‌های فرود (landing Gear) هواپیماهای A320 توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با موفقیت به انجام رسید و امروز طی مراسمی با حضور دکتر شرفبافی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل هواپیمایی هما و جمعی از متخصصان صنعت، از دست اندرکاران این اقدام نوین در ایران ایر تقدیر به عمل آمد.

دکتر شرفبافی در این مراسم ضمن تقدیر از مجموعه مهندسی و تعمیرات هما که آنان را «متخصصان بی ادعای این صنعت» نامید، اظهار داشت: باعث افتخار است که ما دانش فنی تولید دستگاه آزمایشگر ارابه فرود (landing Gear) را در کشور داریم و این دانش فنی بسیار ارزشمندتر از خود این تجهیزاتی است که ساخته‌ایم.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1397 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام حمایت از تولیدات ایرانی تاکید کرد: ساخت این تجهیزات به واقع عمل به عین فرمایشات مقام معظم رهبری است که در ایران ایر به عنوان یک شرکت ملی و حامل پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرفته است و اینک شرکت هواپیمایی هما این توانایی را دارد که تست ارابه‌های فرود ناوگان ایرباس 320 خود و سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی را به طور کامل انجام دهد و  از ارسال این قطعات به خارج از کشور برای انجام آزمایش‌های پس از تعمیر بی‌نیاز باشد.

یادآور می‌شود ارابه فرود یا landing Gear یک قطعه بسیار مهم در هواپیماست که کل وزن هواپیما در هنگام تماس نخست با باند در هنگام فرود بر روی آن وارد می‌شود. چرخ‌ها و ترمزهای هواپیما نیز بر روی این ارابه فرود نصب می‌شوند. تعمیرات اساسی (اورهال) ارابه فرود پیش از این نیز در هما انجام می‌پذیرفت اما برای آزمایش پس از تعمیرات اساسی ارابه فرود، نیازمند ارسال آن به خارج از کشور بودیم که اینک از این موضوع مستغنی گشته‌ایم.

 گفتنی است صبح امروز دکتر رضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مهندس حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از کارگاه موتور ایران ایر و نیز دستگاه آزمایشگر ارابه فرود ایرباس‌های A320 هما بازدید به عمل آوردند.

منبع: www.iranair.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست