سه شنبه، 28 فروردین 1403
Tuesday, April 16, 2024
 
بازدید وزیر گردشگری عمان از آثار تاریخی و فرهنگی شیراز
17:51 - 1396/12/12

وزیر گردشگری کشور عمان و هیات همراه در اولین روز از ورود خود به شهر شیراز از آثار تاریخی و فرهنگی  این شهر بازدید کردند.

احمدبن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان و هیات همراه  با استقبال محمدابراهیم فروزانی معاون گردشگری استانداری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان، سیدحسن خلیلی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه و دیگر مسئولان استانی به منظور تقویت و توسعه روابط گردشگری استان فارس و کشور عمان و همچنین بازدید از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت وارد شیراز شدند.

در دیدار معاون گردشگری استاندار فارس و مدیرکل میراث ‌فرهنگی استان با وزیر گردشگری کشور عمان، توانمندی‌ها و زیرساخت‌های گردشگری با ظرفیت حدود 16هزار تخت، وجود 11 هتل 4 و 5 ستاره، استقرار سه فرودگاه بین‌المللی در استان، ظرفیت‌های گردشگری منحصربفرد تاریخی مربوط به ادوار مختلف تاریخی، فرهنگی، ادبی، طبیعی و مذهبی استان، گردشگری سلامت و توریسم درمانی شهر شیراز با دارا بودن ده‌ها بیمارستان مجهز فوق تخصصی در حوزه‌های قلب و عروق، کبد، جراحی چشم، جراحی پلاستیک، نازایی، مغز و اعصاب تشریح شد.

المحرزی وزیر گردشگری عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به شهر شیراز وجود آثار شاخص و شناخته شده تاریخی و جهانی، شرایط آب و هوایی سالم و مطلوب و پتانسیل شناخته شده پزشکی در حوزه خلیج فارس را مهم و تاثیرگذار ارزیابی کرد و آمادگی خود را برای گسترش تعاملات دوسویه در زمینه‌های مختلف گردشگری اعلام کرد.

هیات عمانی در اولین روز سفر خود به شهر شیراز از باغ جهانی ارم، ارگ کریم خان زند، مسجد وکیل، بازار تاریخی وکیل، سرای مشیر و فروشگاه‌های صنایع دستی دیدن کردند.

این هیات در دومین روز سفر خود به شیراز از مرکز خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضاء 600 تخت‌خوابی بوعلی سینا که به لحاظ ساخت، تجهیز و درمان کم نظیر است و بیمارستان کوثر با دارا بودن کلینک‌های تخصصی مختلف  از جمله قلب، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، اطفال، گوش و حلق و بينی، پوست، زنان و زايمان، چشم و ... بازدید خواهند کرد.

منبع: www.ichto.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست