شنبه، 1 اردیبهشت 1403
Saturday, April 20, 2024
 
شرکت هواپیمایی قشم
17:0 - 1396/3/13

شرکت هواپیمایی قشم از تاریخ ۹۱/۱۰/۱۸ رسماً فعالیت پروازی خود را آغاز کرد. طبق تاریخچه پیشین و پیش از واگذاری به مجموعه هولدینگ سورینت این شرکت در سال ۱۳۷۲ با اجاره نمودن هواپیما فعالیت پروازی خود را آغاز کرده بود. از سال ۱۳۷۵ با انعقاد قرارداد اجاره با مالکین هواپیماهای مسافری پهن پیکر پروازهای خود را در مسیرهای تهران- قشم، تهران- دبی و دیگر شهرهای ایران انجام داده است. در ابتدا پروازهای مسافری این شرکت با دو فروند هواپیما آغاز شد و شرکت توانست تا سال ۱۳۷۹ تعداد ۷ فروند هواپیما در اختیار گیرد. در سال ۱۳۸۵ مالکین تصمیم به واگذاری شرکت نمودند. در سال ۱۳۸۸ شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم مالک این شرکت گردید و با افزایش ناوگان پروازی خود و طی مراسم افتتاحیه رسمی با نام جدید"هواپیمایی قشم" و دستورالعمل کاری جدید و با در اختیار گیری کادر مدیریتی و پرسنل مجرب شروع به فعالیت نمود. پس این شرکت با تغییر کد سه حرفی ایکائو از IRQ  (فراز قشم) به QSM  (قشم ایر) با کد جدید شناخته می شود. نهایتاً این شرکت در سال ۱۳۹۳ به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران واگذار گردید.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی قشم با به کارگیری ناوگان های مختلف و با بهره برداری از هواپیماهای دوربرد و همچنین هواپیماهای برد متوسط با ارائه بیش از ۳۰۰۰ صندلی امکان پرواز به کلیۀ فرودگاه های داخل کشور و فرامنطقه ای را دارا می باشد. استقرار سیستم های نوین فروش و  بازرگانی و هم چنین ارائه خدمات درون پروازی متفاوت و با بالاترین استانداردهای کیفی و ایمنی در دستور کار هواپیمایی قشم قرار دارد.

به کارگیری منابع انسانی جوان، در کنار نیروهای با تجربه و واقف به علم روز از مزیت های شاخص قشم ایر می‌باشد. سیر مراحل آموزش و تخصص هایی مانند خلبانی، مهندسی و تعمیر و نگهداری هواپیما، بازرگانی و عملیات زمینی و خدمات پرواز با بهترین کیفیت و در موسسات آموزشی مورد تایید برای پرسنل شرکت Qeshm Air صورت می پذیرد.

شرکت هواپیمایی قشم به منظور آسایش و رفاه مسافران گرامی شرایطی را فراهم آورده است که بتوانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مسافرتی مستقیماً اقدام به تهیه بلیط نمایند. با راه اندازی سامانه 4764 این هواپیمایی به نشانی www.4764.ir و با توجه به برنامه های پروازی زمان بندی شده مسافران می توانند بلیط مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان رزرو و خریداری نمایند. لازم به ذکر است سامانه 4764 در ۲۴ ساعت شبانه روز خدمات خرید بلیط آنلاین را ارائه می دهد.

شرکت هواپیمایی قشم تا کنون به ۲۱ مقصد بین المللی و ۱۹ مقصد داخلی پرواز داشته است.

مسیرهای آتی قشم ایر:

  • تهران- هامبورگ- تهران
  • تبریز- هامبورگ- تبریز
  • تهران- صوفیا- تهران
  • تهران- بروکسل- تهران

 

منبع: qeshm-air.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست