جمعه، 10 فروردین 1403
Friday, March 29, 2024
 
پياده‌سازی طرح ناوبری هوايی مبتنی بر سامانه‌های ماهواره‌ای
9:54 - 1396/11/14

مديرکل دفتر نظارت بر عمليات هوانوردی سازمان هواپيمايی کشوری از پياده‌سازی طرح ناوبری هوايی بر مبنای سامانه‌های ماهواره‌ای خبر داد.

محمد سعيد شرفی اظهار داشت: در جلسه‌ای كه با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد خروجی مطالعات فاز یک طراحی فصای کشور با اولویت TMA تهران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه ضمن تشریح الزامات و ابعاد پروژه باز طراحی فضای کشور از منظر ارتقای ایمنی و بهره‌وری در صنعت هوانوردی، کاهش آثار آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش ظرفیت ارائه خدمات به پروازهای داخلی و پروازهای عبوری از فضای کشور بر ضرورت اقدام همگانی توسط تمام ذینفعان صنعت هوانوردی اعم از شرکت‌های هواپیمایی، نیروهای نظامی بهره‌بردار از فضای کشور، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری تاكيد شد.

شرفي تصريح كرد: با اجرایی شدن این طرح که مبتنی بر پیاده‌سازی رویکرد ناوبری بر مبنای سامانه‌های جهانی است پیاده سازی رویکرد ناوبری بر مبنای سامانه‌های ماهواره‌ای امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیر کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مدیر عامل شرکت مشاور بین‌المللی به تشریح اقدامات و نتایج حاصله تا این مرحله پرداختند.

لازم به ذکر است اجرای فاز نخست این پروژه در نوامبر سال 2018 عملیاتی خواهد شد.

منبع: www.cao.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست