جمعه، 10 فروردین 1403
Friday, March 29, 2024
 
ایران ایر و یونسکو تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند
16:15 - 1396/11/7

در زمینه ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در راستای برنامه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین ایران ایر و کمیسیون ملی یونسکو-ایران توسط مدیرعامل هواپیمایی هما و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به امضا رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی "هما" این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در سطح برنامه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بین دکتر «فرزانه شرفبافی» مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و دکتر «سعدالله نصیری قیداری» دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران منعقد شد.

هدف از امضای این تفاهم نامه بهره‌برداری بهینه از امکانات، توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مشترک این دو مجموعه است و پیشبرد برنامه‌ها و اقدامات فی‌مابین به منزله چارچوب کلی همکاری متقابل در نظر گرفته شده است.

دکتر «فرزانه شرفبافی» مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست، در راستای دلایل انعقاد این تفاهم‌نامه به حوزه‌های متقابل همکاری اشاره کرد و اظهار داشت: ایران ایر در نظر دارد در بین مسافران خود تغییر نگرش ایجاد کند تا از این راه در کنار پروازهای امن، آرامش در طول سفر را نیز شاهد باشیم. از این‌رو برای ایجاد این تغییر نگرش و رفتار، نیازمند اطلاع‌رسانی از طریق کمیسیون ملی یونسکو هستیم. یکی از این موارد همکاری می‌تواند ارائه اطلاعات به مسافران برای کمک به صنعت حمل و نقل هوایی کشور باشد.

دکتر «شرفبافی» همچنین به مساله فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی کشور اشاره کرد و گفت: این مورد می‌تواند از طریق آموزش‌های لازم توسط کمیسیون ملی صورت پذیرد. چرا که آموزش و فرهنگ‌سازی از اهداف یونسکو است. تأکید بر اخلاق‌مداری، انسان‌دوستی، حفظ حقوق بشر و حفظ محیط زیست؛ که کمیسیون ملی می‌تواند در همه این موارد پیشنهادات و کمک‌های لازم را به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ارائه دهد نیز از دیگر مواردی بود که مورد اشاره قرار گرفت.

دکتر «سعدالله نصیری قیداری» دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، نیز ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر «شرفبافی» و هیات همراه، در ادامه صحبت‌های مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، گفت: این ‌که کمیسیون ملی یونسکو به عنوان بازوی اجرایی سازمان یونسکو و به عنوان یک نهاد خوشنام در کشور بتواند در کنار شرکت هواپیمایی هما فعالیت‌های آموزشی، علمی و فرهنگی انجام دهد و چهره خوب جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی کند، از موارد درستی بود که شما به آن اشاره کردید. در زمینه آموزش با کیفیت و فراگیر هم این بحثی است که امروزه به ‌عنوان اولویت جهانی مطرح می‌شود. بنابراین کمیسیون ملی در این حوزه می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

یادآور می‌شود در خصوص زمینه‌های مشترک همکاری در این تفاهم‌نامه به امضا رسیده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • برگزاری دوره‌های آموزشی اخلاق شهروندی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های توسعه گردشگری
  • برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص آشناسازی شهروندان و مسئولان با سایت‌های گردشگری کشور که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند
  • برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص گسترش اکوتوریسم، ژئوتوریسم و توریسم فرهنگی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص علوم هوانوردی و نقش علوم پایه در هوانوردی
  • تهیه بروشور فرهنگی برای اهدا به مسافران پروازهای ایران ایر در راستای معرفی مشاهیر ایرانی یونسکو و میراث فرهنگی ثبت شده کشور در یونسکو
  • طراحی و اجرای جایزه ملی و بین المللی «بشر دوستی» و «توریسم اخلاق‌مدار»
  • اطلاع‌رسانی شعارهای فرهنگی یونسکو در راستای حفاظت از محیط زیست و حفاظت از میراث فرهنگی کشور

در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه که در کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، «سید رامتین باقری» مدیرکل حوزه مدیرعامل "هما"، «معصومه اصغرزاده» سرپرست روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و دکتر «شیدا مهنام» مدیر گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو-ایران نیز حضور داشتند.

منبع: www.iranair.com


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست