جمعه، 10 فروردین 1403
Friday, March 29, 2024
 
حمل و نقل تاثیر بی‌بدیلی در توسعه اقتصادی کشور دارد
16:48 - 1396/10/2

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حمل و نقل تاثیر بی‌بدیلی در توسعه اقتصادی کشور دارد.

علی عابدزاده در نشست خبری حاشیه دومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل هوایی گفت: حمل و نقل تاثیر بی‌بدیلی در توسعه اقتصادی کشور دارد که امیدواریم در بخش هوایی رسالت خود را در توسعه به عمل و اجرا برساند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به منظور دستیابی به اهداف سازمان یکی از کارهایی که در چند سال اخیر انجام دادیم استفاده و بهره‌مندی از تجربیات موفق دنیا بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این مطلب که شرایط ایران به دلیل تحریم با شرایط برخی از کشورهای همسایه تفاوت‌هایی دارد که باید آنها را مورد توجه قرار داد، افزود: همانطور که در قراردادهای ابتدایی با سه شرکت هواپیماساز بوئینگ، ایرباس و ATR قید شده، این شرکت‌ها فاینانس تعدادی از هواپیماها را اجرایی می‌کنند و ایران ایر نیز برای نهایی کردن فاینانس خود در بخش‌های دیگر اقدامات خود را ادامه خواهد داد.

عابدزاده با بیان این‌که سازمان هواپیمایی کشوری نظارت خود را در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی اعمال می‌کند افزود: ما در طول این مدت از یک سو افزایش سرمایه شرکت‌های هواپیمایی را پیگیری کرده‌ایم و از سوی دیگر با ابلاغ دستورالعمل حقوق مسافر سطح خدمات را بهبود بخشیده‌ایم به طوری که در سال قبل تعداد مسافران خطوط هوایی ایران از رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: البته این تمام ظرفیت ما نیست و باید با استفاده از بهترین شرایط اوضاع را برای رشد و توسعه، شاخص‌های کیفی صنعت هوایی را بهبود ببخشیم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه پاسخ شما در برابر تصمیم آمریکایی‌ها چیست؟ گفت: ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید و حتی پیش از آن تلاش زیادی برای توقف فروش هواپیما به ایران داشته، اما تاکنون نه تنها این اتفاق نیفتاده که حتی مذاکرات ما ادامه داشته و هفته قبل نیز نمایندگان بوئینگ در ایران حضور یافتند.

منبع: www.cao.ir


نویسنده: پرتو

ارسال برای یک دوست